fredag 2 november 2012

Reflektioner från andra kursdagen

Tiden flyger iväg och jag hänger inte alls med, känns det som.... Timningen med jobbmängden och utbildningen är långt ifrån välvald märker jag... Nå nya tag! :)

Andra kursdagen är redan avverkad och det var roligt att se alla igen och höra vad de sysslat med. Många verktyg presenterades i rask takt. Betoningen har varit rätt långt på det tekniska, men flera poängterade betydelsen av att det alltid behöver finnas en god pedagogisk idé bakom. Man använder ju inte verktyg för verktygens skull!
Det var även nyttigt att få jobba med ljud och bilder. Man har ju noga en tendens att plocka bilder från nätet utan lov egentligen, så det var verkligen aktuellt att lära sig att söka via rätta kanaler.

måndag 17 september 2012

På skolbänken....

Nu är det min tur att sätta mig på skolbänken... Jag jobbar som utbildningsplanerare inom ÖPU och har i ganska exakt 10 års tid sysslat med olika former av e-lärande. Personligen är jag också intresserad av sociala medier och när det är tyst i huset och alla andra har lagt sig så är jag social på nätet... Nu skall det bli intressant att få nya kunskaper i hur jag själv kan använda och inspirera andra lärare att utnyttja sociala medier i undervisningen.