måndag 17 september 2012

På skolbänken....

Nu är det min tur att sätta mig på skolbänken... Jag jobbar som utbildningsplanerare inom ÖPU och har i ganska exakt 10 års tid sysslat med olika former av e-lärande. Personligen är jag också intresserad av sociala medier och när det är tyst i huset och alla andra har lagt sig så är jag social på nätet... Nu skall det bli intressant att få nya kunskaper i hur jag själv kan använda och inspirera andra lärare att utnyttja sociala medier i undervisningen.


2 kommentarer:

  1. Hej,
    det låter att du har det just som jag hade i början av min blogg karriär! Nämligen: min man går o lägger sig mycket tidigt på kvällen (vid 8 tiden!), och då kunde jag inte ha besök här hemma. Min utväg var, att jag blev social i bloogarna! Och när jag lärde mig en massa i Blogosfären helt informellt, tänkte jag att det här är något vi också måste ha nytta av i formell utbildning!

    - Irmeli

    SvaraRadera
  2. Hej,
    nu har min man gått och lagt sig igen, och jag kan fritt vandra i bloggarna. Jag vill gärna läsa dina reflektioner efter första kontaktdagen, på de material och tips jag har gett i kursbloggen, på vad du har sysslat med under veckorna (alltså, vilka verktyg har du provat, vilket syfte har du haft med det, nådde du vad du var ute efter, vilka hinder mötte du, vilka positiva överraskningar har du haft osv.

    - Irmeli

    SvaraRadera