Uops... då jag för en gångs skull var ute i god tid och skrev mina reflektioner ren samma dagg som närstudiedagen den 14.11, så glömmer jag förståss att publicera inlägget och hittar det här bland mina utkast.... :-o
Reflektioner från närstudiedagen 14.11
Reflektioner från närstudiedagen 14.11
Vi hade ett trevligt learning café där vi fick diskutera kring olika aspekter av SoMe verktyg. Det var en bra uppgift, där vi först fick välja ur det digra smörgåsbordet av SoMe-verktyg för att sen välja bort. Det är just förmågan att välja rätt verktyg av den uppsjö som finns, som gör att man simmar runt och rätt glömmer bort målet och de kriterier man hade från början.
Jag hade sett framemot eftermiddagen då vi skulle få jobba i datorklass. Tyvärr blev den inte så givande i.om. att tekniken strulade och en plan 2 skulle ha varit nödvändig. Jag utnyttjade den döda tiden till att reflektera över dagen och fundera över hur man själv som lärare behöver förebereda sig på hur man gör när tekniken inte vill samarbeta.