söndag 9 december 2012

Sidospår

Jag har under den senaste veckan kommit in på en hel del sidorspår då jag egentligen borde ha jobbat med min slutpresentation.... Men det är intressanta spår, som jag blivit nyfiken på, jag har t.o.m. registrerat mig (jo, jag har i höst kommit över tröskeln att registrera mig på den ena sidan efter den andra...) och har börjat följa....:-) Nu senast är det Scoopit som jag märker att e min grej! Jag hittade genast bekanta med teman som jag skall följa, tex Skola 2.0 som en god bekant till mig har skapat. LinkedIn hade jag ren för nåt år sen registrerat mig i, men saligen glömt... o nu är jag där igen! Twitter hade jag satt mig in på att inte registrera mig på, men insåg på senaste konferens att jag ren är fast där... Det är sååå användbart! ;-)
Så här har jag suttit o upptäckt en massa verktyg, medan min Glogster fortfarande är bara halvvägs o jag vet inte hur jag skall få visualiserade mina tankar och idéer....
Men jag hittade en bra presentation av Glogster på svenska och den lärde jag mig en hel del av!

Nå det är ny dag imorgon! Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Berätta gärna om Scoopit mera :) å det där Skola 2.0 verkar verkligen intressant

    SvaraRadera
  2. Sidospår är nyttiga, när man lär nånting värt att ta till bruk, som du har nu gjort. Jag tycker faktiskt att verktyg, som du nu använder i vardagen, och inte visste om i början av kursen är mycket viktigare resultat av kursen än slutpresentationen. Det sagt tycker jag ändå, att det är bra att göra nån sorts presentation så att andra i kursen vet, vad du har hittat och tycker är värt att följa.

    - Irmeli

    SvaraRadera