tisdag 13 november 2012

Creative Commons

Jag har fortsatt att bekanta mig med Creative Commons, men inser att jag nog får lägga ner ytterligare tid på det hela för att riktigt få grepp om alla svängar! Jobbet slukar tyvärr så mycket tid för tillfället så min fromma förhoppning om att kunna jobba delvis med den här kursen på arbetstid har nog gått om intet.  Men jag har i alla fall hittat en massa material och vet var jag kan få tag på den så det blir att återkomma till det. :-)

Jag hittade en kort översikt över vilken licens man ska använda här.

Guider på svenska om bla. copyright, källskydd  finns här.


Här finns Tarmo Toikkanens presentation:

3 kommentarer:

  1. Men det här är bättre än ingenting! Inser själv att jag nu MÅSTE ta mig igenom CC för att jag inte vill råka illa ute med vår blogg här på skolan.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Oho,
    klistrade av mistag en fel rad, och fick radera förra kommentar och börja om!

    "jag har i alla fall hittat en massa material och vet var jag kan få tag på den så det blir att återkomma till det. :-)"

    Ibland har man tid att göra nånting, och ibland måste man nöja sig med att hålla ögonen öppna och notera, vart man skall återvända, när man behöver veta bättre. Förhoppningsvis hinner du bekanta dig djupare med åtminstone några verktyg. Med resten kan du ha som mål, att du vet, vad man kunde göra, bara man hade tid :)

    - Irmeli

    SvaraRadera